Wednesday, September 23, 2009

Sejarah 22 September..

Assalamualaikum WMT dan salam ukhuwwah..
Sekadar untuk berkongsi cerita yang berlaku pada 22 september 2009...Pada tarikh ini aku selamat dilahirkan oleh seorang ibu disebuah rumah kampung pada 28 tahun lalu..mcm novel la pulak..dan pagi tadi saya sedikit terkejut bila isteri tercinta mengucapkan ucapan selamat panjang umur...hehehe..dalam keadaan yang bercampur antara gembira dan sakit, saya senyum dan mengucapkan terima kasih..Dah tua dah, tak lama lagi akan Kembali kepada asal.

Cerita kedua, tengah hari tadi, sambil membantu keluarga menyiapkan majlis jamuan, saya yang sedikit dalam kesakitan diperintahkan oleh bonda supaya cepat-cepat pergi klinik..pergi cabut gigi..huhuhu..sejak dari raya pertama masa makan malam saya tercucuk tulang ikan pada gusi, (makan tak baca doa) kesiankan..gusi sedikit membengkak..saya tahan saja sakit tu..tapi pagi tadi dah gusi dah berdarah...jd terpaksalah ke klinik..sebenarnya saya takut nak ke klinik gigi.hehehe..tak tahu kenapa..nak kata takut jarum, tak jugak..mgkn teringat masa sekolah rendah dulu, gigi saya diperiksa oleh seorang nurse dan nurse tu ganas sikit kot..sampai sekarang takut dengan klinik gigi. AlhamduliLLAH semua proses mencabut gigi berjalan dengan lancar dan mudah syukur Ya ALLAH.

Petang tadi berlangsung majlis pertunangan adik perempuan saya..alhamdulILLAH majlis selamat hingga ke akhirnya.Semoga pertunagan ini akan membawa kepada kebaikan dan seterusnya ke jinjang pelamin..Didoakan agar ALLAH merahmati dan melindungi dari perkara yang tidak elok..persiapkan dirimu dengan Ilmu wahai adikku..

Wassalam.

No comments:

Post a Comment