Thursday, September 24, 2009

aku Hassan Jiwa..

Assalamualaikum WMT dan salam muhibbah...
Suatu kisah yang baru berlaku tengah hari tadi...Sedang saya berehat selepas selesai potong daging, datang lah tetamu yakni sedara isteri saya saya nama kan dia Ir, menceritakan masalah beliau yang kene kacau..ada gangguan...Beliau minta tlg sgt2..saya ni yang tak reti apa2, doa dan minta tolong dengan ALLAH, berserah 100% kepada NYA..tiba 2 pesakit Ir td menyebut2 aku hassan Jiwa berulang2 kali. pesakit tadi dalam keadaan sedar tapi tidak dapat mengawal pegerakan mulutnya..
Keadaan di rumah bising kerana ramai org..saya tidak berani untuk teruskan.bimbang sekiranya keadaan tak terkawal..akhirnya saya menghubungi ust. m.zani peringgat, minta bantuannya..
ust m.zani bersetuju untuk membantu, saya bersama Ir kerumah ust m.zani..sampi di sana saya serahkan kan kepada ust m.zani untuk meneruskan rawatan..(lepas tangan)
Ust m.zani membaca ayat2 ruqyah.. dan pesakit merasa kebas dikaki..mulut pesakit menyebut2 "aku hassan jiwa"..saya tertanya2 siapa hassan jiwa, ada sesiapa kenal akan dia..hehehe
rawatan diteruskan,pesakit masih sedar, saya sekadar membantu bila diperlukan..hehehe..
kemudian sesi soal jawab, soalan dijawab melalui gerakan kaki sahaja...getaran2 di kaki menunjukkan makhluk masih tidak mahu keluar..
oleh kerana pesakit akan masuk kerja ptg nanti, rawatan ditangguhkan..pesakit dibekalkan air ruqyah dan zikir2..
sekian sahaja ....
wassalam selamat hari raya..

No comments:

Post a Comment